• Terkini!

    18 October 2023

    [VIDEO] Sambutan Hari Sukan Negara peringat Sekolah Kebangsaan Pangkalan TLDM bagi tahun 2023




    SK Pangkalan TLDM telah mengadakan Sambutan Hari Sukan Negara peringat Sekolah Kebangsaan Pangkalan TLDM bagi tahun 2023 pada 13 Oktober 2023.




    Hari Sukan Negara merupakan program Kementerian Belia Sukan yang dijalankan serentak di seluruh negara pada 14 Oktober 2023 (bulan kedua Oktober) di mana pada tahun majlis pelancaran Hari Sukan Negara akan diadakan di Putrajaya. 

    Program pada pagi itu dimulakan dengan bacaan doa dan diikuti gimik pelancaran Hari Sukan negara yang disempurnakan oleh Tuan Guru Besar, En Rohaizan bin Mohamed Hanif.



    Program diteruskan dengan senamrobik yang dikendalikan oleh murid. Murid murid ini dilatih oleh Puan Mazlifah, Pn Taah dan En Alias untuk sesi pagi manakala Pn.Nor Afrah, Pn.Siti Nabilah Asilah dan Pn.Nor Ibriziah bagi sesi petang.

    Selesai senamrobik, program diteruskan dengan mini games dimana murid dibahagikan kepada 3 tempat, gelanggang bila jaring, padang hoki dan padang bola sepak.

    Di gelanggang bola jaring telah diadakan pertndingan bola beracun dan music chair. Manakala di padang hoki diadakan permainan hoki 5 sebelah dan padang bola sepak diadakan permainan bola sepak 7 sebelah.



    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: [VIDEO] Sambutan Hari Sukan Negara peringat Sekolah Kebangsaan Pangkalan TLDM bagi tahun 2023 Rating: 5 Reviewed By: Yu. Suffi Yusof
    Scroll to Top